Projectmanagement

Projectmanager implementatie boekhoud-/ERP pakket

Het overgaan op een nieuw pakket kent vele fases zoals interne stakeholders voor deze aanschaf winnen, pakketselectie, feitelijke pakketimplementatie en de nazorg als men eenmaal met het pakket is gestart. 

Op het eerste gezicht lijkt dat allemaal goed te doen, maar er komen per onderdeel zoveel facetten op u af die heel tijdrovend zijn en/of u als manager gewoon niet goed liggen. De impact van een dergelijk project wordt nog wel eens onderschat, de volle omvang ervan dringt vaak pas door als de trein al is gaan rijden en niets zo vanzelfsprekend is als het eerst leek. Een dergelijk implementatietraject vraagt naast tijd en toewijding, ook kennis van zaken, geduld, kunnen schakelen tussen micro en macro view, beslissingen nemen, discipline en misschien wel af en toe met ‘de botte bijl’ erin gaan als medewerkers om ongegronde redenen maar niet willen instappen in de trein die ‘nieuw pakket’ heet.

Met wat voorbeelden kunt u toetsen of u klaar bent voor het managen van een dergelijk project:
  • Stakeholders willen graag van alle pakketten de pro’s en con’s hebben per vergelijkend onderdeel; bent u voldoende op de hoogte om van micro naar macro te schakelen en op het goede moment de goede afwegingen te maken?
  • Pakketselectie vraagt kennis van vele facetten/processen van uw organisatie; heeft u die kennis in huis om zo’n keuze te kunnen maken?
  • De implementatiefase vraagt aandacht en discipline, een sterke planning, iemand die deze planning consciëntieus checkt en waar nodig op tijd bijstuurt, iemand die de linking pin kan zijn tussen de consultants en uw organisatie, het mensen mee kunnen krijgen, het soms een ‘botte bijl’ zijn in plaats van dat u altijd maar blijft toestaan dat mensen doen wat ze altijd deden terwijl dit nu even niet kan, alle micro en macro keuzes die gemaakt moeten worden op verschillende niveaus van de organisatie; kunt u dat, qua tijd, qua persoonlijkheid, qua relatie tot uw medewerkers?
  • Uw mensen moeten de eerste dagen begeleid worden, wellicht zijn er nog openstaande punten om af te handelen; kunt u deze nazorg leveren?

Wat kunt u van ons verwachten?

Voor dergelijke implementatietrajecten van boekhoud- en ERP pakketten heeft u in Steketee Finance & Control een betrouwbare en ontzorgende partner gevonden. Het gaat niet zozeer om de feitelijke kennis van een specifiek pakket, want daar heeft u de consultants voor, maar om het proces erachter, de weg er naar toe, het zorg dragen dat uw (vaak primaire) processen gewoon goed blijven door lopen, het klaarstomen van uw mensen voor deze grote verandering en het bewerkstelligen dat zij hun bijdrage in de aanloop daar naar toe (blijven) leveren. Steketee Finance & Control ontzorgt u in dit proces van data entry tot projectmanagement, daarbij leunend op ervaringen bij 6 werkgevers (in loondienst) op dit gebied, gezond verstand, een sterke resultaatgerichtheid en een onuitputtelijk en aanstekelijk doorzettingsvermogen.

Praktisch

Tarief

€ 121,00

per uur (excl. btw)

  • Procesgerichte aanpak 
  • Sterke planning
  • Schakelend tussen micro en macro 
  • Opererend op alle niveaus van de organisatie 
  • Can do mentaliteit

Reiskosten

€ 0,50

per km (excl. btw)

  • Voor locaties binnen Nederland
  • Overige locaties in overleg

Facturatie

Maandelijks


  • Betaaltermijn: 
    binnen 14 dagen na factuurdatum

Werkgebied

Heel Nederland


  • Trips naar buitenland zijn bespreekbaar

* vermelde prijzen geldig gedurende 2025

Share by: